- Długość [mm]: 1100
- Szerokość [mm]: 13
- Pasek: Z otwartymi bokami
- Pasek: Zębaty
Dodaj opinię
(03.01.2016)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1 987 947 639
(18.06.2015)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1 987 947 629
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 60534452 |
BANDO | 3420 |
BANDO | 3425 |
BANDO | 3430 |
BANDO | 3520 |
BERLI | 23 223 078 |
BERLI | 23 223 125 |
BERLI | 23 223 134 |
BERLI | 23 223 143 |
BERLI | 32 359 3 |
BLMC | 13 H 2659 |
BUESS | 720 500 131 |
BUESS | 720 500 229 |
BUICK | 1 357 953 |
CHEVR | 3 946 019 |
CHRYS | 02129 277 |
CHRYS | 2129 277 |
CONTI | 13X1100 |
CONTI | 6578177000 |
DAYCO | 13A1100C |
FORD | 3872248 |
FORD | WL51 18380 |
FORD | XM34 8620 BA |
GATES | 13 X 1100 |
GATES | 6474 |
GATES | 6625 |
HONDA | 38920 PA6 0030 |
HONDA | 38920 PC0 6140 |
HONDA | 38920 PC3 6610 |
HONDA | 38920-PA6-003 |
HONDA | 38920-PC0-013 |
HONDA | 38920-PC0-014 |
HONDA | 38920-PC0-614 |
HONDA | 38920-PC3-661 |
ISUZU | 5-13671-142-0 |
ISUZU | 5-13671-143-0 |
ISUZU | 9-13671-612-0 |
ISUZU | 9-13671-654-0 |
ISUZU | 9-13671-662-0 |
JENSE | 2 129 277 |
KAESS | 4 766 715 100 |
KLEBER | AV 13-1085 |
MAN | 06 58043 0255 |
MAN | 06 58043 2225 |
MAN | 06 58047 2221 |
MAN | 06 58047 2225 |
MAN | 06 58072 2251 |
MAN | 06 58072 2252 |
MAZDA | 0110-18-381 |
MAZDA | 8495-18-381 |
MAZDA | SE08-18-381 |
MAZDA | SL02-18-381A |
MAZDA | WL51-18-380 |
MAZDA | WL51-18-380A |
MERCE | 001 997 94 92 |
MERCE | 002 997 54 92 |
MERCE | 005 997 13 92 |
MERCE | A 001 997 94 92 |
MERCE | A 002 997 54 92 |
MERCE | A 005 997 13 92 |
MITSUBISHI | MB167176 |
MITSUBISHI | ME900243 |
MITSUBOSHI | 6420 |
MITSUBOSHI | 6425 |
MITSUBOSHI | 6430 |
NISSA | 01978 11084 |
NISSA | 01978 11104 |
NISSA | 02117 07023 |
NISSA | 11720 9C604 |
NISSA | 11720 F2800 |
NISSA | 11720 P8010 |
NISSA | 11720 T9305 |
NISSA | 11750 14S00 |
NISSA | 11750 W0700 |
NISSA | 11920 79300 |
NISSA | 11920 R9000 |
NISSA | 11920 R9001 |
NISSA | 11920 T9305 |
NISSA | 11950 18W00 |
NISSA | 11950 V7200 |
NISSA | 19104 K7202 |
NISSA | 21140 90105 |
NISSA | 21140 90111 |
NISSA | 21140 90205 |
NISSA | 21140 Z5519 |
OM | 4615469 |
PORSC | 900 192 013 50 |
PORSC | 900 192 027 50 |
RENAU | 00 23 223 078 |
RENAU | 00 23 223 134 |
RENAU | 50 01 014 848 |
ROVER | 564 268 |
SAVIE | 00 23 255 182 |
SAVIE | 00 23 255 196 |
SAVIE | 00 23 255 199 |
SAVIE | 50 00 043 632 |
SAVIE | 50 00 182 326 |
STEYR | 615 00 20 055 |
STEYR | 900 03 14 2538 |
STEYR | 900 03 14 2539 |
SUBAR | 73036 GA150 |
TOYOT | 90099 82010 |
TOYOT | 90916 02008 |
TOYOT | 90916 02019 |
TOYOT | 99322 01080 |
TOYOT | 99322 01100 |
TOYOT | 99322 01110 |
TOYOT | 99332 01080 |
TOYOT | 99332 01110 |
TOYOT | 99342 01095 |
TOYOT | 99342 01100 |
TOYOT | 99342 01115 |
TOYOT | 99512 11068 |
VOLVO | 950849 |
VOLVO | 958539 |
VOLVO | 966391 |
ALFA ROMEO
|
FORD
|
MAN
|
MAZDA
|
MERCEDES-BENZ
|
NISSAN
|
PORSCHE
|
RENAULT TRUCKS
|
STEYR
|
SUBARU
|
TOYOTA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.