Wyciek oleju przekładniowego to zdradliwa awaria. Nie każdy wie, jak go rozpoznać, jak zdiagnozować i jak sobie w takiej sytuacji radzić. Brutalna prawda jest taka, że nie każdy też pamięta o tym, że w jego skrzyni biegów w ogóle jest jakiś olej. A ten nie tylko jest, ale też czasem lubi wyciekać. Dlaczego?
Do dziś wielu kierowców wybiera auta z silnikiem Diesla z powodów czysto ekonomicznych. Tańsze paliwo oznacza niższe koszty eksploatacji, ale tylko dopóki nie pojawią się problemy ze zwiększonym spalaniem. Co może być ich przyczyną? Dlaczego niektóre diesle palą wyraźnie więcej niż powinny?
Czy biały, gęsty dym dobywający się z rury wydechowej samochodu powinien być sygnałem alarmowym dla kierowcy? Niekoniecznie. Z całą pewnością powinien zwrócić uwagę i skłonić do szukania przyczyn. Może się bowiem okazać, że przyczyna jest naturalna. Jednak czasem taki biały dym będzie oznaczał prawdziwy problem. Jaki dokładnie?
Macie problem z piszczącymi, skrzypiącymi lub po prostu głośno pracującymi wycieraczkami? Z pewnością nie jesteście w tym osamotnieni. Na skutek różnych zdarzeń praca wycieraczek samochodowych potrafi być niezwykle wprost hałaśliwa. Jak możecie sobie z tym samodzielnie poradzić?
Z wszystkich barw dymu dobywających się z rury wydechowej naszego auta, najgorszą możliwą zapowiedzią jest dym w kolorze niebieskim – niebieskim, niebieskawym lub szaro-niebieskim. Dlaczego właśnie ten? Ponieważ może to oznaczać awarię bardzo kosztowną w naprawie, a w starszych samochodach wręcz nieopłacalną. Co to za awaria?
O czystą, przejrzystą szybę nawet podczas największych opadów deszczu dbają samochodowe wycieraczki lub wycieraczki niewidzialne. Co to takiego? Czym są te „niewidzialne wycieraczki”, jak działają, co potrafią i kto powinien je stosować?
Ze wszystkich barw dymu mogącego wydobywać się z rury wydechowej samochodu, największe wrażenie robi dym czarny. Dlaczego? Być może przez to, że czerń tego dymu potrafi być naprawdę imponująca i sprawiać bardzo groźne wrażenie. Czy jest się jednak czego bać?
Nie wszyscy pamiętają o tym, że w układzie wspomagania krąży specjalny płyn umożliwiający działanie tego układu. Niektórzy o płynie tym przypominają sobie dopiero wówczas, gdy zaczyna wyciekać. Jakie przynosi to objawy? Po czym możecie rozpoznać krytycznie niski poziom płynu w układzie wspomagania i jak należy na to zareagować?
Wiosenne topnienie śniegu to nie tylko odwilż i powrót cieplejszych dni, ale również wyzwanie dla każdego kierowcy i jego pojazdu. Pośniegowe błoto zawiera sporo soli drogowej mogącej wraz z wodą nie tylko negatywnie wpływać na wygląd samochodu, ale przede wszystkim przyspieszać proces korozji. Jak skutecznie dbać o swój samochód w tym trudnym okresie?
Czasem już na przełomie zimy i wiosny kierowcy stają przed wyborem terminu wymiany opon zimowych na letnie. Niby wszyscy wiedzą, kiedy taka wymiana powinna nastąpić, a mimo to cały czas się na to nabieramy. Bo czy wymiana opon w marcu to dobry pomysł? A jeśli nie, to dlaczego?
Dwusprzęgłowe, automatyczne skrzynie biegów mają wśród kierowców bardzo różne opinie. To podwójne sprzęgło nie dla każdego jest zaletą, zwłaszcza gdy przychodzi do jego wymiany. Czy słusznie? Jak wygląda to w przypadku skrzyni DSG – ulubionego modelu grupy VAG?
W ostatniej dekadzie świat motoryzacji przeszedł rewolucyjne zmiany, które znacząco wpłynęły na jakość, wydajność i bezpieczeństwo pojazdów. Zmiany te są bezpośrednio związane z innowacjami w dziedzinie części samochodowych, gdzie postęp technologiczny otworzył nowe możliwości i wyzwania. Jak przekłada się to na codzienną eksploatację aut w Chełmie i okolicach?
Kolor i zapach wydobywających się rury wydechowej spalin pozwala nam zdiagnozować niejedną dolegliwość silnika. W ten sposób jesteśmy na przykład w stanie wskazać na zwiększone spalanie oleju silnikowego, co nierzadko prowadzi wprost do zdiagnozowania uszkodzenia separatora odmy.
Zdarzyło Wam się kiedyś zastanawiać nad tym, dlaczego klocki hamulcowe na przód i tył w Waszym aucie mają różną grubość? Wiecie, z czego różnica ta wynika i dlaczego w różnych pojazdach te grubsze klocki można znaleźć raz na przedniej, a raz na tylnej osi?
Chyba każdy właściciel samochodu chce, by jego pojazd służył mu jak najdłużej, zachowując przy tym wysoką wydajność i niezawodność. Niewielu jednak kierowców zdaje sobie sprawę z tego, jak ogromną rolę w osiągnięciu tego celu odgrywa regularna wymiana i konserwacja części samochodowych. Jak wygląda to w przypadku właścicieli aut z Tomaszowa Mazowieckiego?
Nierównomierny rozkład siły hamowania pojawia się z reguły właśnie w przypadku hamulców bębnowych. Niektórzy natychmiast widzą tego objawy, inni potrzebują negatywnego wyniku na przeglądzie. A co bywa najczęściej przyczyną całego problemu?
Jest teoria i jest praktyka. W teorii objawów nieszczelnych wtrysków może być wiele, ale w praktyce wielu z nich możemy w ogóle nie zauważyć. A które możemy? Czy wśród objawów nieszczelności wtrysków występują również problemy z zapłonem zimnego lub ciepłego silnika?
Zwiększony pobór oleju przez dany silnik nie brzmi jak poważny problem, ale czasem może stać się prawdziwym utrapieniem. Mamy na rynku silniki – jak 1.6 MPI – w których utrapienie to jest niemal gwarantowane, a przyczyny tego zjawiska są więcej niż oczywiste.
Pytania o to, jaki stosować olej do konkretnego silnika, pojawiają się regularnie. Szczególnie często dotyczą one tych najpopularniejszych w Polsce jednostek napędowych z rodziny TDI. I niby wszystko w tej kwestii powinno być jasne, a ciągle nie jest. Dlaczego?
Na przełomie 2019 i 2020 roku mieliśmy całą plagę problemów z silnikami 1.5 TSI. Wyposażone w nie samochody „skakały”, „zajączkowały” i „kangurowały” podczas ruszania i nie tylko. Czy problem ten udało się rozwiązać? Czy zakup auta z silnikiem 1.5 TSI można obecnie uznać za bezpieczny?