Łożysko koła jest jedną z tych części, o której istnieniu bardzo często i chętnie zapominamy. Dlaczego? Wynika to przede wszystkim z faktu, iż łożyska kół są częściami samoobsługowymi i praktycznie bez wyjątku nie podlegają wymianom profilaktycznym. O istnieniu łożyska przypominamy sobie dopiero wówczas, gdy pojawi się charakterystyczny szum i luz na jednym z kół. Ale kiedy to już nastąpi, powinniśmy działać natychmiastowo.
Czas wymiany opon z zimowych na letnie to dobry moment na podjęcie decyzji o zakupie nowego kompletu ogumienia samochodowego. Wbrew pozorom, najważniejszą decyzją podejmowaną podczas wyboru nowych opon nie jest ich średnica, nośność, opór toczenia czy dowolna inna cecha, ale klasa. Decyzja o tym, czy zdecydujemy się na oponę klasy ekonomicznej, średniej czy premium, zaważy na wszystkich jej charakterystykach i możliwościach.
Często największą trudność podczas usuwania awarii w samochodzie jest zdiagnozowanie i zlokalizowanie jej przyczyn. Tak dzieje się m. in. w przypadku nierównej pracy silnika na niskich obrotach. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być bardzo wiele, na szczęście niektóre z nich jesteśmy w stanie wykryć typowo domowymi metodami, bez konieczności korzystania z pomocy profesjonalnego warsztatu.
Nowoczesne samochody wyposażane są w całą gamę różnego rodzaju czujników pełniących zróżnicowane funkcje. Mamy wśród nich czujniki poziomu paliwa, czujniki położenia wału korbowego, sondy lambda oraz niezwykle ważne czujniki ABS. Dlaczego czujniki ABS są tak istotne? Ponieważ pełnią ważną funkcję w systemie bezpieczeństwa samochodu, a ich awaria może doprowadzić do powstania poważnego zagrożenia.
Przez lata wśród kierowców utarło się przekonanie, że jedynym zadaniem filtra powietrza jest chronienie jednostki napędowej przed mogącymi przedostać się do niej zanieczyszczeniami. W większości nie pamiętamy już o tym, że filtr powietrza pełni de facto rolę płuc samochodu i wpływa na ilość dostarczanego do silnika powietrza. A wpływ ten, w zależności od zastosowanego filtra, może być naprawdę spory.
O wymianie opon z zimowych na letnie i na odwrót pamięta coraz więcej polskich kierowców. Niestety znacznie gorzej wygląda to w temacie utrzymywania odpowiedniego ciśnienia w tychże oponach. Częściowym rozwiązaniem tego problemu jest dyrektywa Unii Europejskiej, zmuszająca producentów aut do instalacji systemu pomiaru ciśnienia w oponach. Ponieważ jednak obowiązuje ona od dość niedawna, na polskich drogach spotkać można wciąż wiele aut jeżdżących niemalże na przysłowiowych „kapciach”.
Sprzęgło wiskotyczne to jeden z elementów układy chłodzenia silnika odpowiedzialny za pracę wentylatora. Sprzęgło to ma wśród fanów motoryzacji tyluż zwolenników, co przeciwników i trudno jednoznacznie stwierdzić, czy jest to rozwiązanie lepsze czy gorsze od sprzęgła elektrycznego. Jedno jest pewne, ze sprzęgłem wiskotycznym trzeba umieć się obchodzić i to zarówno na etapie jego użytkowania, jak i przechowywania.
Zawilgocony zacisk hamulcowy to dość istotny problem i wystarczająca przyczyna do tego, aby samochód nie przeszedł podstawowych badań technicznych. Ponieważ dokładną przyczynę wycieku płynu hamulcowego poznamy dopiero po rozebraniu zacisku, warto od razu nastawić się na kompleksową regenerację całej części. Czynność ta nie jest ani specjalnie skomplikowana, ani kosztowna i możliwa do przeprowadzenia we własnym garażu.
Zbyt wysoki poziom hałasu jest w stanie zabić przyjemność z jazdy w każdej sytuacji. Niestety, w samochodach niższych klas producenci coraz częściej starają się zaoszczędzić na wytłumieniu kabiny. Efektem jest wzrost docierających do wnętrza auta hałasów nawet o 80%. Na szczęście nie jest to problem, z którym nie moglibyśmy sobie poradzić. I to samodzielnie.
Piach i drobny żwir zalegający na naszych drogach grubą warstwą to jeden z nieodłącznych elementów okresu przejściowego pomiędzy zimą i wiosną. Małe i twarde drobinki wystrzeliwujące spod kół jadących przed nami aut rysują powierzchnię lakieru, matowiąc go i przyśpieszając jego starzenie. Czy zjawisku temu można jakoś zapobiec? Można i to zaskakująco niskim kosztem.
Koncern LOTOS Oil dostarcza na rynek motoryzacyjny najwyższej jakości oleje silnikowe, opracowane w oparciu o najnowsze technologie. Dla samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, a także autobusów wyposażonych zarówno w jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne przygotowano doskonałą linię olejów silnikowych z formułą Thermal Control.
Koncern LOTOS S.A. przygotował dla użytkowników samochodów osobowych oraz dostawczych specjalną linię syntetycznych olejów silnikowych, przeznaczonych przede wszystkim do najnowszych jednostek napędowych.
Marka LOTOS, wchodząca w skład Grupy Kapitałowej LOTOS S.A. dostarcza na polski oraz zagraniczny rynek wysokiej jakości oleje silnikowe nie tylko do samochodów osobowych, ale również do pojazdów dostawczych oraz ciężarowych zarówno starszej, jak i nowszej konstrukcji. W tej grupie docelowej doskonale sprawdzają się oleje silnikowe linii LOTOS Semisynthetic, opracowane z wykorzystaniem technologii Thermal Control.
Spółka LOTOS Oil to sprawdzona polska marka oferująca bogatą gamę olejów silnikowych, przeznaczonych do różnorodnych jednostek napędowych zarówno starszych, jak i najnowszych konstrukcji. Z myślą o tych ostatnich powstała linia ultranowoczesnych produktów LOTOS Quazar, wspomagających pracę silników eksploatowanych w różnych warunkach oraz pod względem odmiennych stylów jazdy.
Marka LOTOS Oil to od lat ceniony i sprawdzony polski producent wysokiej klasy olejów silnikowych, który oferuje środki smarne nie tylko do silników benzynowych, ale również do jednostek wysokoprężnych, dla których przygotowano specjalny olej silnikowy z formuła Therma Control.
Oleje silnikowe marki LOTOS cieszą się świetną opinią zarówno w Polsce, jak i za granicą. Produkty LOTOS reprezentują najwyższą jakość oraz niezawodność. Jedną z podstawowych linii olejów silnikowych polskiej marki są produkty z serii LOTOS City.
Oleje marki Castrol to jedne z najbardziej zaawansowanych produktów smarnych na rynku, które są w stanie spełnić wymagania nie tylko samochodów osobowych, ale również pojazdów ciężarowych oraz dostawczych. Jedną z linii tych produktów są oleje Castrol Tection.
Oleje Castrol to jedne z najlepszych środków smarnych dostępnych obecnie na rynku motoryzacyjnym, które powstają w oparciu o wielokrotne analizy, zaawansowane technologie oraz zastosowanie innowacyjnych metod produkcyjnych. Jedną z linii produktowych marki są oleje silnikowe Castrol Magnatec, stworzone w oparciu o technologię Inteligentnych Molekuł.
Marka Castrol to obecnie jeden z wiodących, światowych producentów olejów silnikowych oraz środków smarnych, należąca od 2001 roku do Grupy BP. Jedną z podstawowych linii produktowych marki Castrol są oleje silnikowe serii GTX.
Jedną z najbardziej zaawansowanych serii olejów marki Castrol, która została wyprodukowana w innowacyjnej technologii Titanium FST, jest linia olejów Castrol Edge przeznaczona do jednostek napędowych o nowoczesnej konstrukcji.